קבלת אזרחות ישראלית

קבלת אזרחות ישראלית

משרד עו"ד עמרי אזולאי מנוסה בייעוץ וטיפול בלקוחות רבים אותם ליווה בהצלחה בתהליך קבלת אזרחות ישראלית. עו"ד אזולאי בקיא בכל רזי חוק האזרחות ונוהל הטיפול בבקשת התאזרחות במשרד הפנים. בהתאם לכך, ביכולתו להתוות את הדרך המיטבית לקבלת האזרחות, כמו גם להתמודד עם הבעיות השונות שעלולות לצוץ במהלכה.

קרא עוד »
עורך דין משרד הפנים, עורך דין מנהלי, אזרחות ישראלית

חיים משותפים משרד הפנים

בישראל פועלת הוועדה הבינמשרדית לעניינים הומניטאריים. תפקידה של ועדה מיוחדת זאת הינו לבחון את אותם מקרים חריגים וייחודיים, המצדיקים קבלת מעמד לאזרחים זרים מטעמים הומניטאריים, ואף לאשר מעמד בישראל לרבות מעמד תושב קבע. הוועדה הבינמשרדית פועלת כוועדה מייעצת למנכ"ל רשות האוכלוסין ההגירה ומעברי הגבול בבחינת בקשות שונות למתן מעמד בישראל.

קרא עוד »
הסדרת מעמד לזרים - עורך דין לענייני הגירה

הסדרת מעמד לזרים – עורך דין לענייני הגירה

בישראל פועלת הוועדה הבינמשרדית לעניינים הומניטאריים. תפקידה של ועדה מיוחדת זאת הינו לבחון את אותם מקרים חריגים וייחודיים, המצדיקים קבלת מעמד לאזרחים זרים מטעמים הומניטאריים, ואף לאשר מעמד בישראל לרבות מעמד תושב קבע. הוועדה הבינמשרדית פועלת כוועדה מייעצת למנכ"ל רשות האוכלוסין ההגירה ומעברי הגבול בבחינת בקשות שונות למתן מעמד בישראל.

קרא עוד »
התרת נישואין

הרקע להתרת נישואין אזרחיים

העובדות והנתונים מדברים בעד עצמם – יותר ויותר ישראלים נישאים כיום בחו"ל במסגרת נישואין אזרחיים. לעיתים ההחלטה על חתונה אזרחית נעשית מתוך בחירה חופשית, ולעיתים כתוצאה מחוסר ברירה.

כאשר מדובר בבני זוג בני דתות שונות, כדוגמת יהודייה ונוצרי, שחיים בישראל ורוצים להינשא – אין להם אפשרות להינשא בארץ כחוק.

מצד אחד, בית דין רבני לא ישיא אותם, ומאידך אין בישראל התרת נישואין אזרחיים.

לפיכך, זוגות כאלה נישאים בחו"ל במדינות המאפשרות נישואין אזרחיים. נשאלת השאלה: מה קורה כאשר בני זוג כאלה עומדים בפני גירושין?

גירושין והתרת נישואין

כאשר מדובר בשני בני זוג יהודים העומדים בפני גירושין, ההליך יתקיים בבית הדין הרבני האזורי גם אם בני הזוג נישאו בנישואין אזרחיים.

לעומת זאת, כאשר בני זוג שאינם מאותה דת עומדים בפני פירוק נישואיהם, אין באפשרותם לעשות זאת בהליך גירושין, שכן זהו הליך דתי. במקרה כזה, פירוק הנישואין מתבצע באמצעות התרת נישואין.

התרת נישואין זהו הליך משפטי המיועד לבני זוג שבית הדין הרבני אינו מכיר בנישואיהם. הליך זה מתקיים בבית הדין לענייני משפחה.

בקשה להתרת נישואין אזרחיים

כיצד מתקיים תהליך התרת נישואין אזרחיים

התרת הנישואין יכולה להתבצע בהסכמת שני בני הזוג, וגם במקרה שבו אחד מהם אינו מסכים לכך.

כמובן שכאשר התרת הנישואין נעשית בהסכמה, ההליך יתבצע בצורה המהירה והיעילה ביותר. במקרה כזה, בני הזוג יתבקשו להכין מסמכים שונים ולמלא תצהירים הקשורים בדתם.

באין הסכמה בין בני הזוג, התרת הנישואין נעשית על ידי הגשת תובענה לבית משפט לענייני משפחה. במקרה כזה ישנן תקנות שקובעות איזה מסמכים יש להגיש כדוגמת הצהרות על הדת של כל אחד מבני הזוג בליווי תעודות ותצהירים המוכיחים את נכונות הדת המוצהרת.

כאשר אין ספק לגבי אי יהדותו של אחד מבני הזוג, תהליכי התרת הנישואין יתבצעו רק בבית הדין לענייני משפחה, שכן הנישואין אינם מוכרים לפי ההלכה היהודית. כך יהיה גם במקרה שהוכח ששני בני הזוג חסרי דת.

לעומת זאת, אם קיים ספק לגבי אי היהדות של אחד מבני הזוג, בית הדין לענייני משפחה יחליט בהתאם למסמכים שבידו אם יש לו סמכות להתיר את הנישואין או שעליו להעביר את הטיפול לבית הדין הרבני להליך גירושין.

במידה ובית הדין הרבני יקבע שאין צורך בגירושין על פי הדין הדתי, הדיון בהתרת הנישואין יישאר בבית הדין לענייני משפחה.

בכל מקרה, תהליך התרת נישואין מתחיל עם הגשת הבקשה לבית המשפט לענייני משפחה.

צעדים בסיסיים בהגשת בקשה להתרת נישואין

  • בקשה להתרת נישואין תועבר בתביעה המודפסת ב-5 עותקים, אשר כוללת את פרטי התובע והנתבע, כולל מקום מגוריהם המשותף האחרון.
  • יש להגיש את התביעה למזכירות בית המשפט לענייני משפחה בצירוף טופס 43 א'.
  • יש להגיש תצהיר שנועד לאמת את העובדות הכלולות בתביעה.
  • יש לצרף לתביעה תעודת נישואין ומסמכים המעידים על הדת של כל אחד מבני הזוג.
  • לכל מסמך שכתוב בשפה שאינה עברית יש לצרף תרגום מאושר לעברית.

חשיבות הליווי של עו"ד עמרי אזולאי בהליך התרת נישואין

הליך התרת נישואין עלול להיות מתיש עבור בני הזוג, בעיקר במקרים בהם אין הסכמה בין השניים. גם במקרים בהם יש הסכמה, התהליך כרוך בהגשת מסמכים ומילוי טפסים שיש לבצע בדייקנות על מנת למנוע טעויות ועיכובים מיותרים שיאריכו את התהליך.

כמו כן, ניתן להבין מהמתואר לעיל, כי מדובר בהליך שכרוך בפרשנויות שונות ובמורכבות רבה.

ליווי משפטי של עו"ד מומחה הבקיא בתחום כדוגמת עו"ד עמרי אזולאי, עשוי לקדם את התהליך משמעותית, להבטיח את הגשת התובענה בצורה מסודרת, ולמנוע מבני הזוג את המסכת הבירוקרטית המפרכת.

הייעוץ מטעמו של עו"ד אזולאי, המכיר את כל האפשרויות והניואנסים הקטנים של החוק, עשוי לסייע רבות לפני הכניסה לתהליך ולכל אורכו.