קבלת אזרחות ישראלית

קבלת אזרחות ישראלית

משרד עו"ד עמרי אזולאי מנוסה בייעוץ וטיפול בלקוחות רבים אותם ליווה בהצלחה בתהליך קבלת אזרחות ישראלית. עו"ד אזולאי בקיא בכל רזי חוק האזרחות ונוהל הטיפול בבקשת התאזרחות במשרד הפנים. בהתאם לכך, ביכולתו להתוות את הדרך המיטבית לקבלת האזרחות, כמו גם להתמודד עם הבעיות השונות שעלולות לצוץ במהלכה.

קרא עוד »
עורך דין משרד הפנים, עורך דין מנהלי, אזרחות ישראלית

חיים משותפים משרד הפנים

בישראל פועלת הוועדה הבינמשרדית לעניינים הומניטאריים. תפקידה של ועדה מיוחדת זאת הינו לבחון את אותם מקרים חריגים וייחודיים, המצדיקים קבלת מעמד לאזרחים זרים מטעמים הומניטאריים, ואף לאשר מעמד בישראל לרבות מעמד תושב קבע. הוועדה הבינמשרדית פועלת כוועדה מייעצת למנכ"ל רשות האוכלוסין ההגירה ומעברי הגבול בבחינת בקשות שונות למתן מעמד בישראל.

קרא עוד »
הסדרת מעמד לזרים - עורך דין לענייני הגירה

הסדרת מעמד לזרים – עורך דין לענייני הגירה

בישראל פועלת הוועדה הבינמשרדית לעניינים הומניטאריים. תפקידה של ועדה מיוחדת זאת הינו לבחון את אותם מקרים חריגים וייחודיים, המצדיקים קבלת מעמד לאזרחים זרים מטעמים הומניטאריים, ואף לאשר מעמד בישראל לרבות מעמד תושב קבע. הוועדה הבינמשרדית פועלת כוועדה מייעצת למנכ"ל רשות האוכלוסין ההגירה ומעברי הגבול בבחינת בקשות שונות למתן מעמד בישראל.

קרא עוד »
מסורבי כניסה לישראל

מסורבי כניסה לישראל

שמירה על גבולות המדינה היא ערך עליון במרבית המדינות בעולם, כאשר גם בישראל מדובר בערך חשוב המנוהל באופן מחמיר וקפדני על ידי משרד הפנים הישראלי ורשויות התעופה, הים וביקורת הגבולות בכללותה.

לרוב אדם פרטי המבקש לטייל בעולם יערוך את שיעורי הבית הנדרשים וילמד את הדרישות והנהלים של כל מדינה אשר הוא מבקש לבוא בשעריה. יחד עם זאת, לא מעט ישראלים מצאו את עצמם ממתינים בהשתוקקות לביקורו של מכר, חבר, שותף עסקי או אחר המגיע מחו"ל וגילו רק לאחר נחיתת המטוס על אדמת הארץ כי האורח המיועד נמצא ברשימת מסורבי כניסה לישראל.

כאשר מדובר בתושב זר יקשה עליו מאוד להתמודד עם הבירוקרטיה הישראלית לצד קשיי השפה והמנטאליות שייתכן וקיימים ונדרשת עזרה מקצועית ומשפטית המתמחה בתחום סירוב כניסה לישראל.

חשוב לדעת כי ככלל, תיירים המבקשים להגיע לביקור בישראל אינם נדרשים להסדרת אשרת כניסה (ויזה) מראש, ובאמצעות הצגת דרכון ותשאול קצר בביקורת הגבולות הישראלית מוזמנים לבוא בשערינו.

חריגים לאלה הם תושבי מדינות אשר הוגדרו מראש על ידי מדינת ישראל הנדרשים להגשת בקשת אשרת שהייה והסדרתה מראש בניהן: סין, אוגנדה, אפגניסטאן, סוריה, מצרים, אתיופיה, מרוקו ומדינות נוספות.

סירוב כניסה לישראל

עורך דין המטפל בפניות מסורבי כניסה לישראל נתקל במגוון רחב של סירובים מסיבות שונות בניהן:

  • סירוב כניסה לישראל בגין סיבה ביטחונית- חשד כי למבקש האשרה קיים קשר לארגון או מטרה לפגיעה בביטחון ישראל.
  • סירוב כניסה לישראל בגין סיבה פלילית- חשד כי למבקש האשרה ישנה כוונה לפעול באופן לא חוקי בישראל.
  • אי התאמה בין מטרת הביקור המוצהרת לייעודו בפועל- ככלל, אישור הכניסה והשהיה הניתן לתיירים בביקורת הגבולות הוא אישור לצרכי ביקור/ טיול בלבד.
  • כל חשד על ידי פקידי משרד הפנים כי המבקר הגיע למטרה אחרת לישראל (לעבוד, להשתקע) יוביל להכנסתו לרשימת מסורבי כניסה לישראל.
  • סטטיסטיקה- לעתים מסורב כניסה לישראל יקבל לאו דווקא בשל חשד שעורר המבקש עצמו אלא דווקא בשל מדינת מוצאו.

קראו בהרחבה בנושא אשרות משרד הפנים

משרד הפנים עוקב ומזהה סיטואציות שונות במדינות שונות בעולם המובילות להגירה במספרים גבוהים, אחוזי מסורבי כניסה לישראל גבוהים ליוצאים מאותה מדינה ויחמיר עם המבקש בשל סיבות אלה ממש.

חשוב לדעת כי די בחשד המתעורר בעת ביקורת הגבולות כדי להניח בידי פקידי משרד הפנים ומעבר הגבול למנוע כניסת תושב זר לישראל.

מה יקרה למסורב כניסה לישראל במעמד הסירוב?

חשוב לדעת כי ניסיון כניסה אל מדינה במעברי הגבול המורשים אינה עבירה פלילית וכי המבקש לא צפוי להיעצר בגינה. .

עם הסירוב מטרת מדינת ישראל היא להשיבו לארץ ממנה הגיעה במהירות האפשרית. יחד עם זאת, בשל אילוצים טכניים לא תמיד ניתן להעלות אדם על טיסה בתוך שעות ספורות ועל כן הוקם בנמל התעופה הבינלאומי בן גוריון מתקן ייעודי בעבור מסורב כניסה לישראל.

במתקן זה ימתינו מסורבי כניסה לישראל לפתרון ולחזרה לארץ ממנה הגיעו. לעתים דווקא המתנה זו תשרת אותם מאחר ותאפשר זמן לדיון  מחדש בעניינם.

מה ניתן לעשות ברגע שיש לי איסור כניסה לישראל?

ראשית, חשוב לפנות לעורך דין מקצועי בתחום המכיר היטב את חוקי ההגירה והנחיות משרד הפנים ולהציג בפניו את הסיטואציה כהווייתה. עורך דין מקצועי המטפל במקרים של מסורבי כניסה לישראל יבודד את הסיבה לשמה סורב המבקר ובכוחו להשפיע על ההחלטה באמצעות הצגת עמדה ומידע הסותרים את החשד.

עורך הדין יפנה לרשויות הרלוונטיות במהירות וביעילות ויספק מענה במסגרת החוק ותוך ראיית הצורך של המבקר לצד הפונים הממתינים לו.

אם התעניינת בסירוב כניסה לישראל, אולי יעניין אתכם גם: הסדרת מעמד לידועים בציבור | קבלת אזרחות ישראלית